Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBastable, Eoin; Kittelman, Angus; McIntosh, Kent; Hoselton, Rob
InstitutionTechnical Assistance Center on Positive Behavioral Interventions and Supports (PBIS) (ED/OSEP)
TitelDo High Schools Implementing SWPBIS Have Lower Rates of Illegal Drug and Alcohol Use?
Quelle(2015), (5 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterDrug Abuse; Alcohol Abuse; High Schools; Intervention; Behavior Modification; Student Behavior; Social Development; Academic Achievement; Program Effectiveness; Program Implementation; High School Students; Surveys; Institutional Characteristics; Attitude Measures; School Personnel; At Risk Students; Resilience (Psychology); Statistical Analysis
AbstractSchool-wide positive behavioral interventions and supports (SWPBIS) is a systems-level framework for improving social and academic outcomes for students in schools through the use of integrated evidence-based practices. Although the effects of SWPBIS are well-documented in elementary schools, there is increasing interest in implementing SWPBIS in high schools. SWPBIS has been shown to significantly reduce problem behaviors in high schools, but administrators, staff, and families in high schools often have a broader set of desired outcomes. This evaluation brief investigated the effects of SWPBIS implementation on reported illegal drug and alcohol use in high schools. The specific question examined for this evaluation brief was: to what extent do high schools implementing SWPBIS have lower reported use of illegal drugs and alcohol? (ERIC).
AnmerkungenTechnical Assistance Center on Positive Behavioral Interventions and Supports. e-mail: support@pbis.org; Web site: http://www.pbis.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: