Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCowan, James; Goldhaber, Dan
InstitutionCenter for Education Data & Research (CEDR)
TitelDo Bonuses Affect Teacher Staffing and Student Achievement in High-Poverty Schools? Evidence from an Incentive for National Board Certified Teachers in Washington State
Quelle(2015), (48 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterDisadvantaged Schools; Poverty; Merit Pay; Academic Achievement; Regression (Statistics); Low Income Groups; Disadvantaged Youth; Eligibility; Teacher Certification; Correlation; Validity; Predictor Variables; Robustness (Statistics); Washington
AbstractWe study a teacher incentive policy in Washington State that awards a financial bonus to National Board Certified Teachers who teach in high-poverty schools. We study the effects of the policy on student achievement and teacher staffing using a regression discontinuity design that exploits the fact that eligibility for the bonus is based on the percentage of a school's population that is eligible for free- or reduced-price lunches. We find that the bonus policy increased the proportion of National Board Certified Teachers in bonus-eligible schools, through increases in both the number of existing NBCTs hired and the probability that teachers at these schools apply for certification. However, we do not find evidence that the bonus resulted in detectable effects on student test achievement. (As Provided).
AnmerkungenCenter for Education Data & Research. 3876 Bridge Way North Suite 201, Seattle, WA 98103. Tel: 206-547-5585; Fax: 206-547-1641; e-mail: cedr@uw.edu; Web site: http://www.cedr.us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: