Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBlodgett-McDeavitt, Cynthia
TitelConstructivist Instructional Design Models for Web-Based Adult Education
Quelle(1998), (9 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterConstructivism (Learning); Student Centered Curriculum; Teaching Methods; Educational Technology; Cooperative Learning; Educational Strategies; Educational Environment; Web Based Instruction; Adult Education; Models; Instructional Design
AbstractEducators have long sought for ways to improve student learning. With the introduction of technology to the instructional setting, possibilities for finding new strategies to improve learning have been, and continue to be, explored. To make the leap to student-centered, technologically-mediated instruction requires exploration of both change in the teacher's understanding of how best to teach, as well as understanding the different dynamics of the technology-mediated learning setting. Learner-centered approaches to teaching, including situated or contextual learning, collaborative learning, and integrated theme-based instruction, are gaining advocates (Dirkx & Prenger, 1997; Imel, 1991; Slavin, 1981). However, discussions continue as educators strive to resolve the tensions presented by changes in teaching practice and learning environments. Constructivism, Objectivism, Integrated Thematic Curricula, and Cognitive Flexibility Theory present design and theory frameworks that can move technology-mediated teaching and learning into the non-linear environment of the Web-based. (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: