Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLipschultz, Michael; Litman, Diane; Katz, Sandra; Albacete, Patricia; Jordan, Pamela
TitelPredicting Semantic Changes in Abstraction in Tutor Responses to Students
Quelle9 (2014) 3, S.281-303 (23 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
DOI10.1504/IJLT.2014.065753
SchlagwörterIntelligent Tutoring Systems; Natural Language Processing; Semantics; Abstract Reasoning; Lexicology; Predictor Variables; Discourse Analysis; Dialogs (Language); Learning Processes; Task Analysis; Gender Differences; Physics; Introductory Courses; College Students; Problem Solving; Pennsylvania
AbstractPost-problem reflective tutorial dialogues between human tutors and students are examined to predict when the tutor changed the level of abstraction from the student's preceding turn (i.e., used more general terms or more specific terms); such changes correlate with learning. Prior work examined lexical changes in abstraction. In this work, we consider semantic changes. Since we are interested in developing a fully-automatic computer-based tutor, we use only automatically-extractable features (e.g., percent of domain words in student turn) or features available in a tutoring system (e.g., correctness). We find patterns that predict tutor changes in abstraction better than a majority class baseline. Generalisation is best-predicted using student and reflection features. Specification is best-predicted using student and problem features. (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2022/4/11
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: