Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMartell, Christopher C.
TitelTeaching about Race in a Multicultural Setting: Culturally Relevant Pedagogy and the U.S. History Classroom
Quelle(2014), (52 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMulticultural Education; Racial Factors; Race; United States History; Student Diversity; High School Students; Urban Schools; Culturally Relevant Education; Mixed Methods Research; Interviews; Observation; Surveys; Case Studies; Social Studies; Teacher Attitudes; Teaching Methods; High Schools; Coding; Massachusetts
AbstractIn this interpretative case study, the researcher examined the beliefs and practices of three social studies teachers related to their teaching of race in U.S. history at a racially and ethnically diverse urban high school. Using the theory of culturally relevant pedagogy as a lens, this study employed mixed methods, analyzing teacher interviews, observations, classroom artifacts, as well as a survey administered to the teachers' students. While the three social studies teachers in this study identified as culturally relevant and made race the central component of their U.S. history classroom, they described and exhibited culturally relevant pedagogy in considerably different ways. Despite these differences, the students reported a positive response to their teacher's use of culturally relevant pedagogy. Three appendices include: (1) Interview Protocol; (2) Coding Dictionary; and (3) Survey. (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: