Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enScott-Little, Catherine; La Paro, Karen M.; Thomason, Amy C.; Pianta, Robert C.; Hamre, Bridget; Downer, Jason; Burchinal, Margaret; Howes, Carollee
InstitutionNational Center for Research on Early Childhood Education (NCRECE)
TitelThe Feasibility of a Common Course in Early Childhood Teacher Preparation Programs. Research Brief
Quelle(2011), (2 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterChildren; Literacy; Teaching Methods; Colleges; Teacher Education Programs; Early Childhood Education; Professional Development; Teacher Education Curriculum; Teaching Skills; Curriculum Implementation; Educational Practices; Language Skills; Instructional Effectiveness; Higher Education
AbstractThis study offers a glimpse into the feasibility and potential benefits of offering a common course across multiple institutions of higher education. The research-based course was designed to enhance students' knowledge and beliefs regarding intentional teaching practices in language and literacy instruction. Researchers found evidence that a standardized college course may successfully impact the knowledge and beliefs of students preparing to be early childhood educators. [This research brief is based on: Scott-Little, C., La Paro, K. M., Thomason, A. C., Pianta, R. C., Hamre, B. K., Downer, J. T., Burchinal, M., & Howes, C. (2011). Implementation of a course focused on language and literacy within teacher-child interactions: Instructor and student perspectives across three institutions of higher education. "Journal of Early Childhood Teacher Education." (EJ935651)] (As Provided).
AnmerkungenNational Center for Research on Early Childhood Education. 350 Old Ivy Way Suite 100, Charlottesville, VA 22903. Tel: 866-301-8278; e-mail: castl@virginia.edu; Web site: http://curry.virginia.edu/research/centers/castl/project/ncrece
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: