Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSunderman, Gail L.; Payne, Alexander
InstitutionMid-Atlantic Equity Center
TitelDoes Closing Schools Cause Educational Harm? A Review of the Research. Information Brief
Quelle(2009), (23 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCollective Bargaining; School Closing; Legal Problems; Academic Achievement; Transfer Students; Contracts; Employment; Educational Legislation; Federal Legislation; Low Achievement; Student Mobility; Charter Schools; Dropouts
AbstractThe aim of this paper is to review the relevant research on the educational impact of school closures on student learning, provide information on criteria frequently used when closing a school, examine the characteristics of what constitutes a "better school" (i.e., receiving school), and identify strategies that can be used to help students and their parents during the transition to a new school. Closing schools is a politically difficult decision for any district. It has implications for students and families who must be transferred to a new school. It may involve terminating employment contracts with a school's current employees. There may be legal and/or collective bargaining issues to resolve, and it is likely to be a time consuming, challenging, and complicated process (Steiner, 2009). And unless the new options are better than the current school, closing a school for performance reasons is ineffective (Steiner, 2009). (Contains 1 footnote.) (ERIC).
AnmerkungenMid-Atlantic Equity Center. George Washington University Center for Equity and Excellence in Education 1555 Wilson Boulevard Suite 515, Arlington, VA 22209. Tel: 800.925.3223; e-mail: maec@ceee.gwu.edu; Web site: http://maec.ceee.gwu.edu
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: