Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionVanderbilt University, National Center on Performance Incentives
TitelDistrict Awards for Teacher Excellence: Research Brief
Quelle(2010), (8 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterProgram Effectiveness; Awards; Incentive Grants; Merit Pay; Merit Rating; Program Evaluation; Institutional Characteristics; Teacher Characteristics; Outcomes of Education; Achievement Gains; Funding Formulas; Educational Policy; Policy Analysis; Teacher Effectiveness; Texas
AbstractSince 2008 Texas's District Awards for Teacher Excellence (D.A.T.E.) program has provided grants to districts for the implementation of locally designed incentive pay plans. The 2010-11 school year is the third year of the D.A.T.E. incentive pay plans with approximately $197 million in annual state funding. This research brief summarizes the key findings from the "District Awards for Teacher Excellence (D.A.T.E.) Program: Final Evaluation Report" with a focus on the characteristics of D.A.T.E. participants, design of locally developed D.A.T.E. incentive pay plans, the D.A.T.E. awards paid out to teachers, and the outcomes for students and teachers participating in the program. (Contains 3 tables and 6 footnotes.) [For the full report, "District Awards for Teacher Excellence (D.A.T.E.) Program: Year One Evaluation Report. Policy Evaluation Report," see ED510424.] (ERIC).
AnmerkungenNational Center on Performance Incentives. Peabody College of Vanderbilt University, PMB #43, 230 Appleton Place, Nashville, TN 37203. Tel: 615-322-5538; Fax: 615-322-6018; e-mail: ncpi@vanderbilt.edu; Web site: https://my.vanderbilt.edu/performanceincentives
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: