Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSlavin, Robert E.
InstitutionCenter for Data-Driven Reform in Education (CDDRE)
TitelCan Financial Incentives Enhance Educational Outcomes? Evidence from International Experiments
Quelle(2009), (23 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterForeign Countries; Elementary Secondary Education; Incentives; Financial Support; Outcomes of Education; Academic Achievement; Disadvantaged; Educational Objectives; Educational Improvement; Attendance; Developing Nations; Evidence; Graduation Rate; Program Evaluation; California; Colombia; Costa Rica; District of Columbia; Ecuador; Illinois; Jamaica; Kenya; Mexico; New York; Ohio; Pakistan; Texas; United Kingdom; Wisconsin
AbstractIn recent years, there has been a revival of interest in financial incentives to encourage students to attend school and to improve their academic achievement, graduation rates, and other outcomes. Conditional cash transfer programs in developing countries, especially PROGRESA in Mexico, have found positive effects on attendance in large-scale randomized experiments, and this has encouraged similar initiatives throughout the world, including programs currently under way in New York, Washington, DC, and Chicago. This article reviews research on effects of conditional cash transfers and other financial incentive schemes on educational outcomes. (Contains 2 footnotes.) [Contributions by Lauren Gibbs, Michele Victor, Nancy Madden, Bette Chambers, and Susan Davis. Funding for this paper was provided by Sutton Trust.] (ERIC).
AnmerkungenCenter for Data-Driven Reform in Education. Johns Hopkins University, 200 West Towsontown Boulevard, Baltimore, MD 21204. Web site: http://www.cddre.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: