Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHaynes, Mariana
InstitutionAlliance for Excellent Education
TitelConfronting the Crisis: Federal Investments in State Birth-through-Grade-Twelve Literacy Education. Policy Brief
Quelle(2012), (14 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLiteracy Education; Language Arts; English; State Standards; Academic Standards; Reading Programs; State Programs; Federal State Relationship; Federal Legislation; Educational Legislation; Educational Policy; Adolescents; Content Area Reading; Content Area Writing; Secondary Education; Student Diversity; Reading Achievement; Faculty Development; Secondary School Teachers
AbstractLiteracy is one of the most critical components of academic success, but the majority of students are leaving high school without the reading and writing skills needed to succeed in college and a career. According to ACT, fewer than 40 percent of black and Latino students are ready for college-level reading when they graduate from high school. This policy brief describes two state-led initiatives--the English language arts common core state standards, and comprehensive birth-through-grade-twelve state literacy plans--to help all young people attain the advanced literacy skills needed to succeed in the modern world. It concludes with a set of policy recommendations to invest fully in efforts to catalyze nationwide improvements in literacy achievement. (Contains 42 endnotes.) (As Provided).
AnmerkungenAlliance for Excellent Education. 1201 Connecticut Avenue NW Suite 901, Washington, DC 20036. Tel: 202-828-0828; Fax: 202-828-0821; Web site: http://www.all4ed.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: