Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKennedy, Mary M.
InstitutionMichigan State University, Education Policy Center
TitelData Use by Teachers: Productive Improvement or Panacea? Working Paper #19
Quelle(2011), (23 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTeaching Methods; Feedback (Response); Educational Change; Psychometrics; Use Studies; Data; Evaluation Utilization; Information Utilization; Instructional Improvement; Teaching Models; Teaching Styles; Instructional Effectiveness; Teacher Response; Student Behavior; Behavioral Objectives; Performance Factors; Classroom Techniques; Educational Practices
AbstractThe idea that teaching practices could be improved through better data systems has captured the imagination of policy makers, researchers and foundations. However, the concept of data use itself is so ill-defined as to suggest that it is more of a panacea than a coherent reform proposal. This paper examines the concept with an eye toward what we would need to know about teacher data use to ensure that it would actually yield productive improvements in teaching and would not turn out to be an ill-thought-through panacea. The paper offers a research agenda organized around two central issues: The difference between psychometric feedback and clinical feedback, and the difference between productive teaching and defensive teaching. (Contains 1 table.) (As Provided).
AnmerkungenEducation Policy Center. Michigan State University, 201 Erickson Hall, East Lansing, MI 48824-1034. Tel: 517-355-4494; Fax: 517-432-6202; e-mail: EPC@msu.edu; Web site: http://www.epc.msu.edu
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: