Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDills, Angela K.; Hernandez-Julian, Rey
InstitutionCornell Higher Education Research Institute (CHERI)
TitelTransfer College Quality and Student Performance
Quelle(2006), (32 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterIntroductory Courses; College Graduates; Student Characteristics; Educational Quality; Transfer Students; Statistical Significance; Tuition; Achievement Gap; Performance Based Assessment; Academic Achievement; Regression (Statistics); Institutional Characteristics; College Credits; College Outcomes Assessment; Educational Indicators
AbstractWith escalating tuitions, the return to college quality remains an important consideration for students deciding whether to spend more money for a higher quality college education. This paper examines how students that transfer credit for an introductory-level course perform in a subsequent intermediate-level course. Using rich administrative data we estimate how college quality affects student performance, holding constant many observable student characteristics. Students taking introductory courses at higher quality institutions earn higher grades in their intermediate courses than students attending lower quality institutions. This difference is small, but statistically significant. A back of the envelope calculation suggests that, for the average student, the benefit from attending a higher quality institution is more than worth the higher tuition. (Contains 6 tables and 19 footnotes.) [Support for this paper was provided by the Earhart Foundation.] (As Provided).
AnmerkungenCornell Higher Education Research Institute. ILR-Cornell University 273 Ives Hall, Ithaca, NY 14853. Tel: 607-255-4424; Web site: http://www.ilr.cornell.edu/cheri
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: