Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAnderson, Daniel; Alonzo, Julie; Tindal, Gerald
InstitutionUniversity of Oregon, Behavioral Research and Teaching (BRT)
TiteleasyCBM[R] Reading Criterion Related Validity Evidence: Oregon State Test 2009-2010. Technical Report #1103
Quelle(2011), (225 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Reading Tests; Curriculum Based Assessment; Student Evaluation; Formative Evaluation; Response to Intervention; Predictive Validity; Regression (Statistics); Correlation; Cutting Scores; Reading Comprehension; Oral Reading; Vocabulary; Grade 3; Grade 4; Grade 5; Grade 6; Grade 7; Grade 8; Oregon
AbstracteasyCBM[R] is an online benchmark and progress monitoring assessment system designed for use within a response to intervention (RTI) framework. Part of the purpose of easyCBM[R] is to help educators identify students who may be at risk for academic failure. Often, students deemed at risk are those who would be predicted to not pass the state test. In this technical report, we examine the relation between the easyCBM[R] reading tests and the reading portion of the state test used for accountability in Oregon. We conduct regression and correlation analyses to examine the relation between the measures, and use scatterplots to illustrate this relation with respect to cut scores. (Contains 1 table.) (As Provided).
AnmerkungenBehavioral Research and Teaching. 175 Lokey Education 5262 University of Oregon, Eugene, OR 97403. Tel: 541-346-3535; Fax: 541-346-5689; Web site: http://www.brtprojects.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: