Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJakubowski, Maciej; Patrinos, Harry Anthony; Porta, Emilo Ernesto; Wisniewski, Jerzy
InstitutionOrganisation for Economic Cooperation and Development
TitelThe Impact of the 1999 Education Reform in Poland. OECD Education Working Papers, No. 49
Quelle(2011), (31 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
DOI10.1787/5kmbjgkm1m9x-en
SchlagwörterAchievement Tests; Educational Change; Foreign Countries; Vocational Education; Academic Ability; Academic Achievement; Change Strategies; Outcome Measures; Program Effectiveness; Program Evaluation; Achievement Gains; Hypothesis Testing; Educational Improvement; Educational Assessment; Educational Indicators; Poland
AbstractIncreasing the share of vocational secondary schooling has been a mainstay of development policy for decades, especially in formerly socialist countries. However, the transition to market economies led to significant restructuring of school systems and a decline in the number of vocational students. Exposing more students to a general curriculum could improve academic abilities. To test the hypothesis that delayed vocational streaming improves academic outcomes, this paper analyses Poland's significant improvement in international achievement tests and the restructuring of the education system, which expanded general schooling. Using propensity-score matching and difference-in-differences estimates, the authors show that delaying vocational education had a positive and significant impact on student performance on the order of one standard deviation. (Contains 6 figure, 9 tables and 2 footnotes.) (As Provided).
AnmerkungenOECD Publishing. 2, rue Andre Pascal, F-75775 Paris Cedex 16, France. Tel: +33-145-24-8200; Fax: +33-145-24-8500; Web site: http://www.oecd.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: