Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDeBarger, Angela H.; DiBello, Louis; Minstrell, Jim; Stout, William; Pellegrino, James; Haertel, Geneva; Feng, Mingyu
InstitutionSociety for Research on Educational Effectiveness (SREE)
TitelEvaluating the Diagnostic Validity of the Facet-Based Formative Assessment System
Quelle(2011), (12 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterValidity; Formative Evaluation; Physics; Science Instruction; Secondary School Science; Diagnostic Tests; Test Items; Alignment (Education); Psychometrics
AbstractThe research design and team constitute a multidisciplinary attack on problems of educational and assessment design in physics instruction. Components of the research include: (a) an Evidence-Centered Design analysis of Diagnoser instructional materials and assessments that provides a view of the evidentiary coherence of the existing system; (b) an alignment study of the Diagnoser system with multiple standards frameworks that describes deep connections among existing standards frameworks and the Diagnoser system and illuminates how alignment approaches can simultaneously inform all aspects of a formative assessment system; (c) the application of sophisticated psychometric models to the existing data that provides statistical evidence for inferential claims that support classroom use of the Diagnoser system; and (d) the identification of cases in which new or improved Diagnoser question sets can be developed and tested with students. This paper focuses on methodologies associated with the psychometric analyses of the Diagnoser question sets and the alignment study. (Contains 2 tables and 2 figures.) (ERIC).
AnmerkungenSociety for Research on Educational Effectiveness. 2040 Sheridan Road, Evanston, IL 60208. Tel: 202-495-0920; Fax: 202-640-4401; e-mail: inquiries@sree.org; Web site: http://www.sree.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: