Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMincic, Melissa; Smith, Barbara J.; Strain, Phil
InstitutionTechnical Assistance Center on Social Emotional Intervention for Young Children (TACSEI)
TitelAdministrator Strategies that Support High Fidelity Implementation of the Pyramid Model for Promoting Social-Emotional Competence & Addressing Challenging Behavior
Quelle(2009), (3 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEmotional Intelligence; Program Implementation; Fidelity; Educational Strategies; Models; Interpersonal Competence; Emotional Development; Social Development; Child Development; Administrative Policy; Program Effectiveness; Sustainability; Training; Coaching (Performance); Data; Decision Making; Administrator Effectiveness; Administrator Role; Intervention; Preschool Children; Measures (Individuals); Guidelines; Family Role
AbstractImplementing the Pyramid Model with fidelity and achieving positive outcomes for children and their families requires that administrators understand their roles in the implementation process. Every administrative decision impacts program quality and sustainability. This Policy Brief underscores the importance of facilitative administrative practices that provide sustained commitment, timely training, competent coaching, the use of process and outcome data for decision-making, and the development of policies and procedures that are aligned with high fidelity implementation. (Contains 12 endnotes and 1 resource.) (ERIC).
AnmerkungenTechnical Assistance Center on Social Emotional Intervention for Young Children. University of South Florida, 13301 North Bruce B Downs Boulevard MHC2-1134, Tampa, FL 33612. Web site: http://www.challengingbehavior.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: