Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJohnsrud, Linda K.; Harada, Violet H.; Tabata, Lynn
InstitutionUniversity of Hawaii at Manoa, Hawaii Educational Policy Center
TitelThe University of Hawai'i and Distance Education: The Critical Role of Faculty
Quelle(2006), (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducation Courses; Distance Education; State Colleges; Educational Technology; Teacher Behavior; Teacher Attitudes; Technology Integration; Participation; Attitude Measures; College Faculty; Hawaii
AbstractColleges and universities have embraced distance education as a solution to meet challenges brought by demands for access, reduced state and federal funding, and strained institutional resources. Paralleling the growth of distance educational courses, programs, and enrollments, is the need to have increasing numbers of faculty delivering instruction to ensure continuity and quality of the education being delivered. The success for any distance education initiative relies on a critical and core resource, namely participating faculty who provide quality instruction. This study attempts to explore the individual behaviors of faculty by examining their attitudes toward the adoption and application of informational technologies within their institutional environment and academic profession, examine how these attitudes affect their participation in distance education courses, and determine the policy implications of these findings for higher education. (Contains 5 footnotes.) (ERIC).
AnmerkungenHawaii Educational Policy Center. 1776 University Avenue Castle Memorial 132, Honolulu, HI 96822. Tel: 808-956-7961; e-mail: hepc@hawaii.edu; Web site: http://www.hawaii.edu/hepc/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: