Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inShafiq, M. Najeeb
TitelDesigning Targeted Educational Voucher Schemes for the Poor in Developing Countries
Quelle(2009), (25 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCosts; Economically Disadvantaged; Educational Vouchers; Poverty; Developing Nations; Access to Education; Educational Finance; At Risk Students; Educational Quality; Public Schools
AbstractTargeted educational voucher schemes [TEVS] are often proposed for poor children in developing countries. This article explores the design of an effective TEVS using three policy instruments: regulation, support services, and finance. The regulation design addresses the rules that must be adhered to by participating households, children, and schools. The support services design considers the complementary services for all participants and financial and political supporters. The finance design addresses the value of each voucher, total TEVS costs, and sources of finance. Overall, this article provides a foundation for evidence-based evaluations to support, modify, or oppose a particular TEVS. (Contains 2 footnotes.) (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: