Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPatterson, Brian F.; Packman, Sheryl; Kobrin, Jennifer L.
InstitutionCollege Board
TitelAdvanced Placement[R] Exam-Taking and Performance: Relationships with First-Year Subject Area College Grades. Research Report 2011-4
Quelle(2011), (44 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Advanced Placement; Intellectual Disciplines; Engineering; Natural Sciences; Social Sciences; Secondary Education; College Instruction; Grade Point Average; Comparative Analysis; College Freshmen; Academic Achievement; Sex; Ethnicity; Socioeconomic Status; Academic Ability
AbstractThe purpose of this study was to examine the effects of Advanced Placement[R] (AP[R]) exam participation and performance on college grades for courses taken in the same subject area as students' AP Exam(s). Students' first-year college subject area grade point averages (SGPAs) were examined in nine subject areas: mathematics, computer science, engineering, natural science, social science, history, English, world language, and art and music. Using cross-classified multilevel modeling for each subject area separately, and controlling for gender, racial or ethnic identity, socioeconomic status and prior academic ability, as average AP Exam score in each subject area increased, expected SGPA increased. Model selection procedures led us to include the number of AP Exams taken in the model for only three of the nine subject areas: engineering, natural science, and social science. (Contains 27 tables and 3 footnotes.) (As Provided).
AnmerkungenCollege Board. 45 Columbus Avenue, New York, NY 10023. Tel: 212-713-8000; Fax: 212-713-8143; e-mail: store_help@collegeboard.org; email: inquiry@collegeboard.org; Web site: http://www.collegeboard.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: