Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenCaspar, Emma (Hrsg.)
InstitutionUniversity of Wisconsin-Madison, Institute for Research on Poverty
TitelFocus. Volume 27, Number 2, Winter 2010
Quelle(2010), (36 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISSN0195-5705
SchlagwörterEconomic Research; Poverty; Low Income Groups; Economic Factors; Measurement Techniques; Achievement Gap; Taxes; Transfer Students; Educational Policy; Educational Research; Family Income; Parent Influence; Test Construction; Minority Groups; Racial Differences; Preschool Education; Public Policy; Educational Finance; Welfare Services; Workshops; Educational Attainment; Cognitive Ability; Interdisciplinary Approach; Foreign Countries; Wisconsin
AbstractThe purpose of "Focus" is to provide coverage of poverty-related research, events, and issues, and to acquaint a large audience with the work of the Institute for Research on Poverty by means of short essays on selected pieces of research. This issue contains the following articles: (1) Progress toward Improving the U.S. Poverty Measure: Developing the New Supplemental Poverty Measure (David Johnson); (2) Measuring Poverty in Wisconsin (Joanna Marks, Julia Isaacs, Katherine Thornton, and Timothy Smeeding); (3) How Well Do We Understand Achievement Gaps? (Eric A. Hanushek); (4) Transfers and Taxes and the Low-Income Population: Policy and Research Trends (Richard Burkhauser, Robert Moffitt, and John Karl Scholz); (5) Revisiting an Old Question: How Much Does Parental Income Affect Child Outcomes? (Susan E. Mayer); and (6) An Alien Parachutes into Economic Research on Low-Income Populations (Thomas D. Cook). Individual articles contain tables, figures and footnotes. (ERIC).
AnmerkungenInstitute for Research on Poverty. Publications Department, 1180 Observatory Drive, Madison, WI 53706-1393. Tel: 608-262-6358; Fax: 608-265-3119; e-mail: irppubs@ssc.wisc.edu; Web site: http://www.irp.wisc.edu
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: