Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCurby, Timothy W.; Brock, Laura L.; Hamre, Bridget K.
InstitutionSociety for Research on Educational Effectiveness (SREE)
TitelVariability in Preschool Teachers' Interactions with Children as a Predictor of Children's Development
Quelle(2011), (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterPreschool Teachers; Teacher Student Relationship; Predictor Variables; Prediction; Teacher Characteristics; Preschool Children; Child Development; Measures (Individuals)
AbstractThe purpose of this proposal is to examine whether variability in the quality of teachers' interactions (Emotional Support, Classroom Organization, Instructional Support) with students is systematically related to the children's development. In other words, the authors examine whether the amount that teachers vary over the course of a day is a characteristic of the teacher by seeing if there are systematic associations between teachers' variability and children's development. If variability is simply error, they would not expect the associations to be systematically related to children's development. However, if a pattern emerges, it would support their notion that variability is itself characteristic of the classroom. (Contains 1 table.) (ERIC).
AnmerkungenSociety for Research on Educational Effectiveness. 2040 Sheridan Road, Evanston, IL 60208. Tel: 202-495-0920; Fax: 202-640-4401; e-mail: inquiries@sree.org; Web site: http://www.sree.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: