Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJaciw, Andrew
InstitutionSociety for Research on Educational Effectiveness (SREE)
TitelThe Use of Moderator Effects for Drawing Generalized Causal Inferences
Quelle(2011), (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterInferences; Generalization; Class Size; Validity; Models; Research Methodology; Statistical Analysis; Tennessee
AbstractThis work has a three-fold purpose. The first is to set out the rationale for an alternative approach for assessing the generalizability of research findings. (It is related to but not equivalent to the CE method.) The second is to formalize this approach through a quantitative model. The third is to apply the approach to the results of the Tennessee STAR multisite trial of the effects of class size reduction to investigate: (1) the generalizability of the average effect estimate across sites, and (2) the power of "convenience variables" (basic demographic variable) to strengthen the external validity of the findings. (Contains 1 figure and 1 table.) (ERIC).
AnmerkungenSociety for Research on Educational Effectiveness. 2040 Sheridan Road, Evanston, IL 60208. Tel: 202-495-0920; Fax: 202-640-4401; e-mail: inquiries@sree.org; Web site: http://www.sree.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: