Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJennings, Patricia A.; Foltz, Carol; Snowberg, Karin E.; Sim, Heewon; Kemeny, Margaret E.
TitelThe Influence of Mindfulness and Emotion Skills Training on Teachers' Classrooms: The Effects of the Cultivating Emotional Balance Training
Quelle(2011), (34 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterElementary School Teachers; Secondary School Teachers; Mental Health; Well Being; Emotional Adjustment; Program Development; Intervention; Classroom Environment; Control Groups; Teacher Attitudes; Student Behavior; Behavior Problems
AbstractCultivating Emotional Balance (CEB), an emotion skills and mindfulness intervention, improved wellbeing in a sample of teachers. Two studies examined whether such gain is associated with improvements in classrooms. Study 1 examined post-intervention differences in 20 dimensions of classroom climate (N = 21). CEB teachers were rated higher in productivity than controls. Study 2 was a randomized, controlled pilot trial of 35 teachers with longitudinal assessments of classroom climate, wellbeing, and attitudes towards challenging students. Although the CEB group reported more mindful observing compared to the control group at follow-up, the groups did not differ on classroom climate or attitudes. (Contains 6 tables and 1 figure.) (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: