Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWatson, Curtis L.
InstitutionInternational Association of School Librarianship (IASL); School Library Association of Queensland Inc. (SLAQ)
TitelA Study of Secondary Students' Decision-Making Processes with Respect to Information Use, Particularly Students' Judgements of Relevance and Reliability
Quelle(2010), (17 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterGrounded Theory; Search Strategies; Foreign Countries; Data Analysis; Secondary School Students; Information Skills; Information Literacy; Decision Making; Decision Making Skills; Cognitive Style; Protocol Analysis; Information Seeking; Value Judgment; Australia
AbstractThis report details an ongoing investigation of the decision-making processes of a group of secondary school students in south-eastern Australia undertaking information search tasks. The study is situated in the field of information seeking and use, and, more broadly, in decision making. Research questions focus on students' decisions about the relevance and reliability of information. Data collected include video screen captures, think-aloud reports, and interviews. Qualitative data analysis developed a preliminary grounded theory to describe decision-making processes. Students depended on system-provided relevance cues, rejected particular resource categories, examined remaining items for general and specific relevance, and primarily used a process of corroboration to assess reliability. Selected implications for educators are raised. Interview topic guides are appended. (Contains 1 figure and 1 table.) (As Provided).
AnmerkungenInternational Association of School Librarianship. P.O. Box 83, Zillmere, Queensland 4034, Australia. Tel: +61-7-3216-5785; Fax: +61-7-3633-0570; e-mail: iasl@iasl-online.org; Web site: http://www.iasl-online.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: