Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchneider, Mark; DeVeaux, Naomi Rubin
InstitutionAmerican Enterprise Institute for Public Policy Research
TitelChoice without Options: Why School Choice Is Less than It Seems in Washington, D.C. Education Outlook. No. 12
Quelle(2010), (7 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCharter Schools; Federal Legislation; School Choice; Educational Improvement; Federal Programs; Parents; Educational Indicators; Educational Legislation; Public Schools; Competition; Enrollment; District of Columbia
AbstractEvery summer, an increasingly common event occurs across the country--parents open a letter explaining that their child's school is failing to meet benchmarks set under the federal No Child Left Behind Act (NCLB) and that, as a result, they have a right to send the child to another public school, if space is available. In the summer of 2009, letters went out to parents of children in more than one hundred District of Columbia public schools (DCPS) and D.C. public charter schools that did not make adequate yearly progress (AYP). This "Outlook" examines the choices available to those families and shows that while around twelve thousand students transferred schools that year, almost three-fourths made a school choice that can be described as choosing the bad over the worse or the unknown over the known. (Contains 2 tables, 4 figures and 6 notes.) (As Provided).
AnmerkungenAmerican Enterprise Institute for Public Policy Research. 1150 Seventeenth Street NW, Washington, DC 20036. Tel: 202-862-5800; Fax: 202-862-7177; Web site: http://www.aei.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2021/2/06
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: