Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSterrett, William; Fiddner, Peter; Gilman, Chris
InstitutionConsortium for Research on Educational Accountability and Teacher Evaluation (CREATE)
TitelA Reflective Look at Formative Assessment: Using Math Exit Slips to Check for Understanding
Quelle(2010), (5 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterFormative Evaluation; Mathematics Instruction; High Stakes Tests; Student Evaluation; Elementary School Mathematics; Comprehension; Mathematical Concepts; Individualized Instruction; Data Analysis; Data Collection
AbstractToday's building level instructional leader is faced with an enormous challenge in ensuring that all students are meeting end-of-year proficiency targets. The current climate of accountability, particularly in regards to high-stakes end-of-year assessments has placed the burden of assessment upon students, parents, teachers, team or department leaders, and administrators. The challenge of checking for understanding often lies in the area of resources- specifically "time". Educators simply do not have time to reflect upon end-of-year, end-of-quarter, or even end-of-unit summative assessments for meaningful data to gauge whether or not students are achieving in a professional learning community. This paper reviews implementation of formative assessment using math exit slips in the elementary setting and suggests "next steps" for the educational leader in working to effectively "check for understanding". (ERIC).
AnmerkungenConsortium for Research on Educational Accountability and Teacher Evaluation. Outreach Alliances, Watson School of Education, University of North Carolina Wilmington, 601 South College Road, Wilmington, NC 28403. Tel: 901-962-7541; Fax: 910-962-7400; e-mail: create@uncw.edu; Web site: http://www.createconference.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: