Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionUniversity of California, Los Angeles, Civil Rights Project / Proyecto Derechos Civiles
TitelCivil Rights Project's Response to "Re-Analysis" of Charter School Study
Quelle(2010), (4 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCharter Schools; Civil Rights; School Segregation; School Choice; Social Sciences; Public Schools; Enrollment; School Districts
AbstractThe Civil Rights Project (CRP) was founded, in part, to bring rigorous social science inquiry to bear on the most pressing civil rights issues. On-going trends involving public school segregation have been a primary focus of the CRP's research, and the expanding policy emphasis on school choice prompted analysis of the much smaller--but politically potent--charter sector. In 2003, and again this year, CRP's researchers have released reports examining charter school segregation. Both times they have been subject to attacks, often for doing or saying things they never claimed to undertake in the reports. On April 27, 2010, "Education Next" posted a re-analysis and commentary, by Gary Ritter and several colleagues, of CRP's February 2010 charter school report (available at http://www.civilrightsproject.ucla.edu/news/pressreleases/CRP-Choices-Without-Equity- report.pdf). In this paper, the researchers respond to the team's claims, seeking to accurately explain what they did, why they did it, and the actual nature of their conclusions. (Contains 7 footnotes.) (ERIC).
AnmerkungenCivil Rights Project / Proyecto Derechos Civiles. 8370 Math Sciences, P.O. Box 951521, Los Angeles, CA 90095-1521. Tel: 310-267-5562; Fax: 310-206-6293; e-mail: crp@ucla.edu; Web site: http://www.civilrightsproject.ucla.edu
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: