Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionWhat Works Clearinghouse (ED)
TitelWWC Quick Review of the Report "Toward Reduced Poverty across Generations: Early Findings from New York City's Conditional Cash Transfer Program"
Quelle(2010), (2 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterPoverty; Health Promotion; Low Income Groups; Graduation Rate; Educational Objectives; Outcomes of Education; Academic Achievement; Attendance; Credits; Scores; Incentives; Evidence; Awards; Elementary Secondary Education; New York
AbstractThis study examined whether offering low-income families cash rewards for engaging in activities related to children's education, family preventive health care, and parental employment improves family and child outcomes. This quick review focuses specifically on the effects of the Opportunity NYC-Family Rewards program on children's core educational outcomes. The study covered the first two years of this ongoing project and followed more than 9,000 K-12th-graders. It reported a range of education outcomes, including student attendance, academic performance (as measured by New York State test scores), credits earned, test-taking and passing rates, and graduation rates. The research described in this report meets the What Works Clearinghouse (WWC) evidence standards. (Contains 3 footnotes.) [The following study is the focus of this "Quick Review": Riccio, J., Dechausay, N., Greenberg, D., Miller, C., Rucks, Z., & Verma, N. (2010). "Toward reduced poverty across generations: Early findings from New York City's conditional cash transfer program." New York, NY: MDRC.] (ERIC).
AnmerkungenWhat Works Clearinghouse. 550 12th Street SW, Washington, DC 20024; e-mail: contact.WWC@ed.gov; Web site: https://whatworks.ed.gov/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2021/2/06
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: