Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchultz, Jennifer Lee; Gozali-Lee, Edith; Mueller, Dan
InstitutionWilder Research
TitelProject Early Kindergarten Evaluation: Results through 2008-09 of a Saint Paul Public Schools Initiative
Quelle(2009), (148 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterPublic Schools; School Readiness; Preschool Education; Kindergarten; Child Care; Program Effectiveness; Program Evaluation; Tables (Data); Student Evaluation; Educational Assessment; Alignment (Education); Minnesota
AbstractThe Saint Paul Public Schools' Project Early Kindergarten program aims to improve the school readiness of Saint Paul children. The program began in 10 Saint Paul schools in fall 2005, and expanded to community child care settings a year later. Project Early Kindergarten (PEK) has since become the model for pre-kindergarten programs district-wide and is now titled the Saint Paul Public Schools' Pre-Kindergarten Program. This report comes at the conclusion of the fifth year of PEK. Following an initial planning year (2004-05), PEK has served children through the school component for four years (2005-06 to 2008-09) and through the community child care component for three years (2006-07 to 2008-09). This report summarizes the program's implementation and outcomes results to date, through the 2008-09 school year. Appendices include: (1) School-based PEK; and (2) Community-based PEK. (Contains 70 figures.) [For the executive summary, see ED511619.] (ERIC).
AnmerkungenWilder Research. Available from: Amherst H. Wilder Foundation. 451 Lexington Parkway North, Saint Paul, MN 55104. Tel: 651-280-2700; Fax: 651-280-3700; e-mail: research@wilder.org; Web site: http://www.wilder.org/research.0.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: