Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionWhat Works Clearinghouse (ED)
TitelWWC Quick Review of the Report "Financial Incentives and Student Achievement: Evidence from Randomized Trials"
Quelle(2010), (2 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterIncentives; Academic Achievement; Research Methodology; Public Schools; Student Attrition; Statistical Significance; Standards; Reading Tests; Mathematics Tests; Reading Achievement; Reading Comprehension; Accountability; School Districts; District of Columbia; Illinois; New York; Texas
AbstractThis study examined the effect of financial incentives on student achievement. The study analyzed data on approximately 38,000 students from about 260 public schools in Chicago, Dallas, New York City, and Washington, DC. The study found no statistically significant effects on standardized math or reading outcomes in Chicago, New York City, or Washington, DC. The research described in this report is consistent with WWC evidence standards. This was a well-implemented randomized controlled trial. Although no schools were dropped from the analysis, it is unclear how many students left the schools over the course of the study. If attrition was high, any observed differences between the groups may have resulted from the types of students remaining in each group. [The following study is reviewed in this quick review: Fryer, R. G. (2010). "Financial incentives and student achievement: Evidence from randomized trials" (NBER Working Paper 15898). Cambridge, MA: National Bureau of Economic Research. This report may be found at ED509178.] (ERIC).
AnmerkungenWhat Works Clearinghouse. 550 12th Street SW, Washington, DC 20024; e-mail: contact.WWC@ed.gov; Web site: https://whatworks.ed.gov/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2021/2/06
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: