Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBembenutty, Hefer
TitelA Latent Class Analysis of Teacher Candidates' Goal Orientation, Perception of Classroom Structure, Motivation, and Self-Regulation
Quelle(2010), (18 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducation Courses; Goal Orientation; Student Motivation; Preservice Teacher Education; Learning Motivation; Self Management; Student Attitudes; Classroom Environment; Preservice Teachers; Teacher Attitudes; Classroom Techniques; Urban Universities; Secondary School Teachers; Surveys; Correlation; Educational Psychology; New York; Patterns of Adaptive Learning Survey
AbstractThe purpose of this study was to examine whether teacher candidates with mastery- and performance-approach orientations would perceived their education courses as depicting a goal structure consistent with their personal orientations, use of self-regulatory strategies, and motivation for learning. A latent class analysis procedure was used to identify teacher candidates' goal orientations. The results of this study suggested that teacher candidates' perception of class structure, motivational beliefs, and self-regulation of learning differ as a function of their personal goal orientations. Evidently, with regard to teacher candidates all academic goals are not created equal. There are clear differences between the four groups of teacher candidates, identified by the latent class analysis. (Contains 3 tables and 3 figures.) (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: