Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHoge, Robert Joaquin
Titel2010 A Digital Odyssey: Exploring Document Camera Technology and Computer Self-Efficacy in a Digital Era
Quelle(2010), (72 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTechnology Uses in Education; Projection Equipment; Educational Technology; Self Efficacy; Computer Attitudes; Teacher Attitudes; Technology Integration; Access to Computers; Disadvantaged; Educational Strategies; Elementary School Teachers; Professional Development; California
AbstractWithin the sphere of education, navigating throughout a digital world has become a matter of necessity for the developing professional, as with the advent of Document Camera Technology (DCT). This study explores the pedagogical implications of implementing DCT; to see if there is a relationship between teachers' comfort with DCT and to the self-efficacy beliefs of teachers. The literature describes our educational system "at risk," comprised of digital "natives" and "immigrants" each challenged by a culture of "disconnected" digital-kids (DOE, 1999; Prensky, 2001; Levin, 2002). Narrative inquiry thematically analyzes the experience of teachers on the cusp of Technology Integration (TI). Research results indicate positive experiential evidence of DCT integration irrespective of CSE [Computer Self-Efficacy]. The battery of teacher experience discloses variance in DCT integration. The "singularity" of DCT integration and the mediation of big-screen-instructional practices were found shifting the paradigm for teacher pedagogy in a digital era (Prensky, 2001). (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: