Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHinchey, Patricia H.
InstitutionArizona State University, Education Policy Research Unit
TitelAn Analysis of the 2005 National Technology Plan: Better for Business than for Children
Quelle(2006), (37 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTechnology Planning; Educational Technology; Privatization; Federal Legislation; Educational Legislation; Educational Policy; Business; Influence of Technology; Access to Computers; Student Attitudes; Student Surveys; Teacher Role; Technology Uses in Education
AbstractIn January 2005, then-Secretary of Education Rod Paige submitted the Department of Education's revised National Education Technology Plan (NETP) to Congress in compliance with the No Child Left Behind Act of 2001 (NCLB). The plan, titled "Toward a New Golden Age in American Education," recommends seven "Action Steps" urging schools to strengthen leadership for technology, to consider innovative budgeting, to support e-learning and virtual schools, to encourage broadband access, to move toward digital content, and to integrate data systems. This report identifies, analyzes, and critiques assumptions underpinning NETP's recommendations. In addition to identifying flaws in key assumptions, this analysis concurrently uncovers embedded advantages for business and privatization supporters. NETP Action Steps is appended. (Contains 1 table and 67 notes.) (ERIC).
AnmerkungenEducation Policy Research Unit. Arizona State University, Division of Advanced Studies in Education Policy, Leadership, and Curriculum, Mary Lou Fulton Institute and Graduate School of Education, P.O. Box 872411, Tempe, AZ 85287. Tel: 480-965-1886; e-mail: epsi@asu.edu; Web site: http://epicpolicy.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: