Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHarris, Perri
InstitutionSyracuse University, Center on Human Policy
TitelDisability Studies. NRC Fact Sheet
Quelle(2010), (2 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterDisabilities; Social Science Research; Mental Retardation; Public Policy; Social Attitudes; Social Influences; Attitudes toward Disabilities
AbstractOver the past several decades, what people now refer to as "disability studies" has been a powerful influence on policy and practice in regards to people with disabilities. Disability studies has evolved as a means of addressing how people with disabilities have been treated historically and how they continue to be treated. The field of disability studies continues to grow and change. One major challenge for the future of disability studies is the inclusion of the experiences of people with cognitive disabilities and how they shape this emerging field. (ERIC).
AnmerkungenCenter on Human Policy. Syracuse University, Division of Special Education and Rehabilitation, 805 South Crouse Avenue, Syracuse, NY 13244-2280. Tel: 800-894-0826; Tel: 315-443-3851; Fax: 315-443-4338; e-mail: thechp@syr.edu; Web site: http://thechp.syr.edu
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: