Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEhrenberg, Ronald G.; Jakubson, George H.; Martin, Mirinda L.; Main, Joyce B.; Eisenberg, Thomas
InstitutionNational Bureau of Economic Research
TitelDo Trustees and Administrators Matter? Diversifying the Faculty across Gender Lines. NBER Working Paper No. 15606
Quelle(2009)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterWomen Faculty; Colleges; Institutions; Trustees; College Presidents; Administrators; Higher Education; Gender Issues; Diversity (Faculty); Central Office Administrators
AbstractOur paper focuses on the role that the gender composition of the leaders of American colleges and universities--trustees, presidents/chancellors, and provosts/academic vice presidents--plays in influencing the rate at which academic institutions diversify their faculty across gender lines. Our analyses make use of institutional level panel data that we have collected on for a large sample of American academic institutions. We find that, other factors held constant including our estimate of the "expected" share of new hires at an institution that should be female, that institutions with female presidents/chancellors and female provosts/academic vice presidents, and those with a greater share of female trustees, increase their shares of female faculty at a more rapid rate. The magnitudes of the effects of these leaders are larger at smaller institutions, where central administrators may play a larger role in faculty hiring decisions. A critical share of female trustees must be reached before the gender composition of the board matters. (As Provided).
AnmerkungenNational Bureau of Economic Research. 1050 Massachusetts Avenue, Cambridge, MA 02138-5398. Tel: 617-588-0343; Web site: http://www.nber.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: