Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLaRocco, Diana J.; Murdica, Perri
TitelUnderstanding Teachers' Concerns about Implementing Response to Intervention (RTI): Practical Implications for Educational Leaders
[Konferenzbericht] Paper presented at the 40th Annual Northeast Educational Research Association Conference (Rocky Hill, CT, Oct 21-23, 2009).
Quelle(2009), (25 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterIntervention; Adoption (Ideas); Comparative Analysis; Disability Identification; Case Studies; Elementary Schools; Urban Areas; Urban Schools; Questionnaires; Elementary School Students; Elementary School Teachers; Teacher Attitudes; Program Implementation; Program Effectiveness; Program Evaluation; Principals; School Administration; Connecticut; Stages of Concern Questionnaire
AbstractThe Concerns-Based Adoption Model (Hall & Hord, 2006) is one tool educational leaders can use to understand the process of change and teachers' stage-related concerns when implementing innovations. This paper presents select findings from a comparative case study of two urban elementary schools in which changes in teachers' reports of their level of concern regarding implementation of response to intervention were examined over time. Data were collected as part of a larger study in which the Stages of Concern Questionnaire (George, Hall, & Stiegelbauer, 2008) was administered to study participants twice: at the beginning and at the end of the school year. (Contains 2 tables and 2 figures.) (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: