Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWestmoreland, Helen; Rosenberg, Heidi M.; Lopez, M. Elena; Weiss, Heather
InstitutionHarvard Family Research Project
TitelSeeing is Believing: Promising Practices for How School Districts Promote Family Engagement. Issue Brief
Quelle(2009), (16 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterSchool Districts; Educational Strategies; Educational Policy; Best Practices; Educational Practices; Guidelines; Family Involvement; Program Effectiveness; Program Descriptions; Family School Relationship; Systems Approach; California; Kansas; Maryland; Massachusetts; Minnesota; Washington
AbstractHarvard Family Research Project (HFRP) and the National Parent-Teacher Association (PTA) have teamed up to bring you a ground-breaking policy brief that examines the role of school districts in promoting family engagement. "Seeing is Believing: Promising Practices for How School Districts Promote Family Engagement" spotlights how six school districts across the country have used innovative strategies to create and sustain family engagement "systems at work." Drawing from districts' diverse approaches, we highlight promising practices to ensure quality, oversight, and impact from their family engagement efforts. Researchers propose a set of recommendations for how federal, state, and local policies can promote district-level family engagement efforts that support student learning. One appendix is included: (1) Overview of Six School Districts Profiled. (Contains 10 endnotes.) (As Provided).
AnmerkungenHarvard Family Research Project. Harvard University, 3 Garden Street, Cambridge, MA 02138. Tel: 617-495-9108; Fax: 617-495-8594; e-mail: hfrp@gse.harvard.edu; Web site: http://www.gse.harvard.edu/hfrp/pubs.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: