Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMontgomery, Joel R.
TitelMediated Learning Experiences for ELLs
Quelle(2008), (36 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBilingual Education; Second Language Learning; Enrichment; English (Second Language); Bilingualism; Second Language Instruction; Second Languages; Intervention; Interviews; Pilot Projects; Program Implementation; Peer Mediation; Educational Theories; Cognitive Development; Cognitive Processes; Illinois; United States
AbstractThis paper addresses elements of the bilingual program for English language learners (ELL) in Illinois School District U-46 (U-46). Beginning with the context of bilingual education in the United States, the paper also introduces the current state of bilingual programming in U-46. ELL initiatives in light of the U-46 partnership with the Stupski foundation (from 2002- 2007) are highlighted and 2007 results (the most recent available) are reported. An on-going ELL initiative involving creating mediated learning experiences (MLEs) for ELLs using Feuerstein's Instrumental Enrichment (FIE) program is reviewed. The initiative is tied to relevant theories and details of the relevant concepts are introduced. Relevant research concerning both MLEs and the FIE program are summarized. Details of the first year of the pilot study are shared, along with recommendations for continued implementation for the second year. Interviews with four ELL professionals from the district are provided for comments on the ELL program as a whole and on the MLE and FIE program initiatives. The paper concludes with a brief summary and recommendations for ongoing intervention and research. (Contains 2 footnotes.) (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: