Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenGoodman, Christie L. (Hrsg.)
InstitutionIntercultural Development Research Association
TitelIDRA Newsletter. Volume 35, No. 10, November-December 2008
Quelle(2008), (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISSN1069-5672
SchlagwörterBilingual Education; Second Language Learning; Educational Change; Public Policy; English (Second Language); Parent Participation; Cultural Pluralism; Limited English Speaking; Educational Finance; Student Needs; Teaching Methods; State Regulation; Mathematics Achievement; Student Participation; Student Rights; Accountability; Bilingual Students; Principals; Administrator Role; Dropouts; Grade Repetition; State Legislation; Texas
AbstractEach edition of the IDRA Newsletter strives to provide many different perspectives on the issues in education topics discussed and to define its significance in the state and national dialogue. This issue focuses on Enlightened Public Policy and includes: (1) Texas Education Policy: Prospects for 2009 (Albert Cortez); (2) Bilingual Education in Texas: Where It is Now, and What is Still Needed (Albert Cortez and Roy L. Johnson); (3) Presenting IDRA's Framework for Effective Instruction of Secondary English Language Learners (Maria Robledo Montecel); (4) The Power of Listening to Young Voices (Josie Danini Cortez); and (5) Creating Culturally Responsive Parent Engagement: Principal Shares Strategies for Success (Rosana G. Rodriguez, Rogelio Lopez del Bosque, and Abelardo Villarreal). Additional features include: Tools for Action; and Classnotes Podcast Episodes. (Individual articles contain figures, tables and references.) (ERIC).
AnmerkungenIntercultural Development Research Association. 5835 Callaghan Road Suite 350, San Antonio, TX 78228-1190. Tel: 210-444-1710; Fax: 210-444-1714; Web site: http://www.idra.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: