Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBurke, Lindsey
InstitutionHeritage Foundation
TitelDoes Universal Preschool Improve Learning? Lessons from Georgia and Oklahoma. Backgrounder. No. 2272
Quelle(2009), (12 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Academic Achievement; Federal Government; Preschool Education; Educational Improvement; Educational Policy; Program Effectiveness; Outcomes of Education; Educational History; Georgia; Oklahoma
AbstractMore than a decade after offering students universal preschool, neither Georgia nor Oklahoma has shown impressive progress in student academic achievement, as measured by the National Assessment of Educational Progress. As Congress considers whether the federal government should encourage states to offer universal preschool, the author advocates that policymakers should examine the experiences of Georgia and Oklahoma. Burke cites that proponents of universal preschool often cite the findings of small, high intervention preschool programs, and it is unlikely that a large-scale implementation could mimic those conditions, setting such efforts up for failure to achieve promised results. The author also notes that 80 percent of children in preschool attend early education programs run by private providers, and federal provision of early education would likely displace private providers or burden them with heavy regulation. (Contains 78 footnotes, 1 chart and 1 table.) (ERIC).
AnmerkungenHeritage Foundation. 214 Massachusetts Avenue NE, Washington, DC 20002-4999. Tel: 202-546-4400; Fax: 202-546-8328; e-mail: info@heritage.org; Web site: http://www.heritage.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: