Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPavlik, Philip I., Jr.; Cen, Hao; Wu, Lili; Koedinger, Kenneth R.
TitelUsing Item-Type Performance Covariance to Improve the Skill Model of an Existing Tutor
[Konferenzbericht] Paper presented at the International Conference on Educational Data Mining (1st, Montreal, Canada, Jun 20-21, 2008).
Quelle(2008), (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAlgebra; Intelligent Tutoring Systems; Statistical Analysis; Coding; Mathematics Skills; Correlation; Mathematics Instruction
AbstractUsing data from an existing pre-algebra computer-based tutor, we analyzed the covariance of item-types with the goal of describing a more effective way to assign skill labels to item-types. Analyzing covariance is important because it allows us to place the skills in a related network in which we can identify the role each skill plays in learning the overall domain. This placement allows more effective and automatic assignment of skills to item-types. To analyze covariance we used POKS (partial order knowledge structures) to analyze item-type outcome relationships and Pearson correlation to capture item-type duration relationships. Hierarchical agglomerative clustering of these item-types was also performed using both outcome and duration covariance patterns. These analyses allowed us to propose improved skill labeling that removes irrelevant item-types, clusters related types, and clarifies the optimal temporal ordering of these clusters during practice. (Contains 1 figure and 1 table.) [This paper was published in: Proceedings of the International Conference on Educational Data Mining (1st, Montreal, Canada, June 20-21, 2008). R. S. Baker and J. E. Beck, Editors. pp. 77-86.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: