Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWaehrer, Geetha M.
InstitutionUniversity of Wisconsin-Madison, Institute for Research on Poverty
TitelThe School Breakfast Program and Breakfast Consumption. Discussion Paper No. 1360-08
Quelle(2008), (30 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBreakfast Programs; Child Development; Economically Disadvantaged; Student Participation; Eating Habits; Research Methodology; Statistical Analysis; Program Effectiveness; Child Health; Federal Programs; Nutrition
AbstractThis paper analyzes the effect of participation in the School Breakfast Program (SBP) on breakfast consumption using time-diary data from the Child Development Supplement of the Panel Study of Income Dynamics. Participation effects are identified by comparing differences in breakfast patterns between weekdays (when children are in school) and weekends (when they are not), for program participants versus nonparticipants. Results suggest that the SBP is associated with a significant reduction in the likelihood of eating breakfast. Additional analyses of the availability of the SBP in schools and adjustments for the quality of the time-diary data fail to alter this basic result. A plausible interpretation of this counter-intuitive result is that, contrary to parents' expectations, participating children may not actually be eating the breakfasts provided at school. (Contains 7 footnotes and 8 tables.) (As Provided).
AnmerkungenInstitute for Research on Poverty. Publications Department, 1180 Observatory Drive, Madison, WI 53706-1393. Tel: 608-262-6358; Fax: 608-265-3119; e-mail: irppubs@ssc.wisc.edu; Web site: http://www.irp.wisc.edu
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: