Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDenton, Jon J.; Davis, Trina J.; Smith, Ben L.; Strader, R. Arlen; Clark, Francis E.; Wang, Li
InstitutioneEducation Group
TitelTechnology Mentor Fellowship Program: A Technology Integration Professional Development Model for Classroom Teachers
Quelle(2005), (19 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterPreservice Teacher Education; Mentors; Elementary Secondary Education; Technology Integration; Educational Technology; Teachers; Preservice Teachers; Technological Literacy; Faculty Development; Cooperative Learning; Formative Evaluation; Summative Evaluation; Data Analysis; Models; Texas
AbstractThis multi-year program was based on the premise a digital divide exists between the technology skill levels of public school faculties compared to those of undergraduate teacher education candidates. The Technology Mentor Fellowship Program (TMFP) matched technologically-proficient pre-service teachers with K-12 teachers to model technology as an instructional tool. A consortium consisting of seven school districts and a university designed an approach for integrating technology into teacher preparation programs that allowed over 5,000 high-need learners to access teachers prepared to teach in increasingly high-tech classrooms. Increasing technology knowledge and skills among participating teachers became evident during the program. (As Provided).
AnmerkungeneEducation Group. Department of Teaching, Learning and Culture, College of Education & Human Development, Texas A&M University, 4232 TAMU, College Station, TX 77843-4232. Tel: 979-845-5352; e-mail: jdenton@tamu.edu; Web site: http://eeducation.tamu.edu
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: