Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenWinton, Pam (Hrsg.); Buysse, Virginia (Hrsg.); Zimmerman, Tracy (Hrsg.)
InstitutionUniversity of North Carolina at Chapel Hill, FPG Child Development Institute
TitelAchievement Gap. Early Developments. Volume 11, Number 2, Fall 2007
Quelle(2007), (28 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISSN1536-4739
SchlagwörterAcademic Achievement; Males; Achievement Gains; Language of Instruction; Social Bias; African Americans; Consciousness Raising; Stereotypes; English (Second Language); Family Environment; High Risk Students; Educational Environment; Disadvantaged Youth; Spanish Speaking; Socioeconomic Influences; Integrated Curriculum
AbstractResearch has identified a host of factors that likely contribute to the disparity in achievement, negating the possibility that a one-size-fits-all answer exists. Therefore, the initiatives highlighted in this issue of "Early Developments" address a variety of approaches. This issue of "Early Developments" includes the following articles: (1) The Achievement Gap: FPG Efforts to Close the Gap (Tracy Zimmerman); (2) Helping Boys of Color Succeed: Promoting Academic Success; (3) Rejecting the Stereotype: Project U-Stars~Plus Assumes "At-Potential"; (4) A Closer Look: Insights into What May Fuel the Gap; (5) Does English-Only Fuel Achievement Gap?; and (6) Acknowledging & Reducing Stigmatization of African American Boys: Raising Awareness, Changing Approaches. Also included in this issue are "Recently Published" and "Recent Grants." [For Volume 11, Number 1 of "Early Developments," see ED496612.] (ERIC).
AnmerkungenFPG Child Development Institute. University of North Carolina, Publications Office, CB# 8185, Chapel Hill, NC 27599-8185. Tel: 919-966-0857; e-mail: FPGpublications@unc.edu; Web site: http://www.fpg.unc.edu/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: