Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWatson, Ashley E.; Hill, Paul T.
InstitutionWashington Univ., Seattle. Center on Reinventing Public Education.
TitelMayoral Intervention: Right For Seattle Schools?
Quelle(2008), (35 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Urban Schools; School Districts; Public Education; City Government; Public Officials; Role; Governance; Government School Relationship; Politics of Education; Educational Change; Washington
AbstractBig-city school systems face many problems, including high dropout rates, low academic achievement, and achievement gaps between middle-class and low-income children. Many big-city systems are also losing enrollment and facing financial deficits. These problems inevitably lead to criticism of the boards that govern urban school districts, and questions about whether some other governance arrangement might get better results. Seattle faces the same problems as other big-city districts. Critics of the school board have pointed to a few cities that have put mayors in charge of public schools in hope of overcoming political paralysis, pursuing consistent reform strategies, narrowing the achievement gap, and bringing expenses in line with revenues. This paper explores the underlying logic of mayoral interventions into public education, their consequences to date, and their possible suitability for Seattle. The report highlights a range of reforms that aim to improve the governance of urban school districts. (Contains 50 footnotes and 1 table.) (ERIC).
AnmerkungenCenter on Reinventing Public Education. University of Washington Bothell Box 358200, Seattle, WA 98195. Tel: 206-685-2214; Fax: 206-221-7402; e-mail: crpe@u.washington.edu; Web site: http://www.crpe.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: