Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHorne, Marj
TitelGender Differences in the Early Years in Addition and Subtraction
[Konferenzbericht] Paper presented at the 27th International Group for the Psychology of Mathematics Education Conference Held Jointly with the 25th PME-NA Conference (Honolulu, HI, Jul 13-18, 2003), v3 p79-86.
Quelle3 (2003), S.79-86 (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterElementary School Mathematics; Arithmetic; Longitudinal Studies; Grade 3; Mathematical Logic; Cognitive Processes; Grade 2; Subtraction; Gender Differences; Elementary School Students; Grade 1; Kindergarten; Foreign Countries; Australia
AbstractRecent large scale international studies have indicated that while a gender differential in mathematics performance still exists at secondary school level there are few differences in the primary school years. However there is some indication that differences exist in the use of mental strategies rather than in correctness of responses. In this paper some findings from a large scale longitudinal study of children in grades 0-3 are presented. The results appear to confirm that in Grades 2 and 3 a gender difference exists in the strategies children use to answer addition and subtraction problems. (Contains 2 figures and 3 tables.) [This research was funded by the Victorian Department of Employment, Education and Training, the Catholic Education Office (Melbourne), and the Association of Independent Schools Victoria. For complete proceedings, see ED500858.] (Author).
AnmerkungenInternational Group for the Psychology of Mathematics Education. 35 Aandwind Street, Kirstenhof, Cape Town, 7945, South Africa. Tel: +27-21-715-3559; Fax: +27-88-021-715-3559; e-mail: info@igpme.org; Web site: http://igpme.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: