Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHolder, K. C.; Downey, Jayne A.
TitelIncidental Becomes Visible: A Comparison of School- and Community-Based Field Experience Narratives
Quelle(2008), (32 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLearning Theories; Educational Psychology; Incidental Learning; Field Experience Programs; Service Learning; Case Studies; Undergraduate Students; Teaching Methods; Guidelines; Personal Narratives; Teacher Education; Role; Comparative Analysis
AbstractThe purpose of this study was to describe and compare student learning documented using written field experience summary narratives and occurring in community-based or school-based locations. Utilizing a hybrid portraiture--instrumental case study design, two researchers selected participants from undergraduate educational psychology courses using simple random selection. Overall, twenty narratives were collected and analyzed representing ten from each locale. Results indicate that both community and school placement narratives capture multiple types of learning (Jarvis, 2006); however, the similarities and differences of types of learning by locale are being further explored. The paper concludes with implications for teaching educational psychology and applications of Jarvis's learning theory to becoming a teacher. Appended are: (1) Field Summary # 1 Directions & Rubric; and (2) Community-Based Field Experience Assignment Guidelines. (Contains 3 figures, 1 table, and 1 chart.) (Author).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: