Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enErden, Hale; Erden, Ali
TitelTeachers' Perception in Relation to Principles' Technology Leadership: 5 Primary School Cases in Turkish Republic Of Northern Cyprus
Quelle(2007), (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterForeign Countries; Statistical Analysis; Educational Technology; Principals; Teacher Attitudes; Technology Integration; Technology Uses in Education; Use Studies; School Supervision; Instructional Leadership; Questionnaires; Cyprus
AbstractThe aim of this study is to determine primary-school teachers' perceptions related to technology leadership of primary-school principals. It is observed that most of the principals do not use technology leadership in their schools effectively. This is to say, technology is not effectively included into administration and curriculum. This is a quantitative research. The setting of this study is primary schools in TRNC. Before collecting data, validity and reliability analysis of the questionnaire are conducted. In general, teachers agree that the principles they work with are competent enough in technology leadership at "a little" and "often" levels. There is a significant difference in terms of gender of the teachers but there is not any significant difference in the other variables. (Contains 6 tables.) (Author).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: