Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMerriam, Sharan B.; Caffarella, Rosemary S.; Baumgartner, Lisa M.
TitelLearning in Adulthood: A Comprehensive Guide, 3rd Edition
Quelle(2006), (560 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISBN978-0-7879-7588-3
SchlagwörterLearning Theories; Adult Education; Adult Learning; Adult Students; Social Environment; Student Characteristics; Context Effect; Aging (Individuals); Critical Theory; Transformative Learning; Independent Study; Experience; Religious Factors; Cognitive Development; Learning Processes; Memory; Brain; Feminism; Cultural Context; Andragogy; Educational Theories; Intelligence
AbstractIn this updated landmark book, the authors have gathered the seminal work and most current thinking on adult learning into one volume. This book addresses a wide range of topics including: Who are adult learners? How do adults learn? Why are adults involved in learning activities? How does the social context shape the learning that adults are engaged in? How does aging affect learning ability? The book is organized into four parts: (1) Adult Learning in Contemporary Society; (2) Adult Learning Theory and Models; (3) Newer Approaches to Adult Learning; and (4) Learning and Development. Contains references and name and subject indexes. (ERIC).
AnmerkungenJossey-Bass, An Imprint of Wiley. 10475 Crosspoint Blvd, Indianapolis, IN 46256. Tel: 877-762-2974; Fax: 800-597-3299; e-mail: consumers@wiley.com; Web site: http://www.josseybass.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: