Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWinston, Gordon; Hill, Catharine; Zimmerman, David
InstitutionWilliams Coll., Williamstown, MA.
TitelA Note on How Well Available Income Information Identifies Low-Income Students. Discussion Paper No. 71
Quelle(2007), (15 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterFamily Income; Student Recruitment; Colleges; Selective Admission; Educational Opportunities; Equal Education; Academic Ability; Low Income; Comparative Analysis; Higher Education
AbstractThis note looks at the quality of the information on family income that selective colleges rely on to increase equality of opportunity by recruiting high-ability, low-income students. Individual family income estimates embedded in the College Board's search parameters are compared, for 635 recent Williams matriculants, with their incomes as reported on IRS Forms 1040 and, for further comparison, with self-reported incomes. The data suggest that there is considerable room for improvement and, indeed, until there is better information, that any effort to increase equality of opportunity by energetic recruitment of high-ability, low-income students will be haphazard at best. (Contains 2 footnotes, 3 figures and 5 tables.) [Support provided by the Andrew Mellon Foundation to the Williams Project on the Economics of Higher Education.] (Author).
AnmerkungenWilliams Project on the Economics of Higher Education. Williams College, 23 Whitman Street, Mears West, Williamstown, MA 01267. Tel: 413-597-3338; e-mail: wpehe@williams.edu; Web site: http://www.williams.edu/wpehe/publications.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: